divendres, 11 de gener del 2013

Matilda

Matilda, de Roald Dahl, Puffin books (en anglès), editorial Alfaguara (en castellà) i l'Odissea (en català)

Matilda és una nena de 5 anys, la 2a filla d'un matrimoni que la consideren un incordi. Aviat descobreix que és una superdotada, moltíssim més intel·ligent que els seus pares. En lloc de veure la televisió aprèn a llegir abans dels 2 anys i decideix millorar la seva vida per a ser una persona feliç, no importa que el hagi de fer i no importa com ho hagi de fer o quines situacions haurà de resoldre per aconseguir la felicitat, d'ella i de les persones que creu que se la mereixen, sobretot fent servir els poders telequinèsics que acaba de descobrir...



Jo el vaig llegir en anglès però existeix una versió en castellà de l'editorial Alfaguara i també és en català. Matilda és una persona capaç de veure sempre el costat positiu de tot, no es desanima, si quelcom no li agrada prova de canviar-ho, l'objectiu és aconseguir la felicitat utilitzant totes les estratègies que la seva intel·ligència i la seva lògica infantil li permeten. Fa molts anys que me'l vaig llegir però encara recordo haver acabat el llibre amb un somriure als llavis i dient-me a mi mateixa. Per què no?

Recomanat per totes les edats però especialment 1r cicle.


Rosa María López, professora

1 comentari:

  1. M'encanta aquesta novel·la. Matilda és un personatge molt simpàtic i atractiu. Roald Dahl és un dels meus escriptors favorits. Als qui us ha agradat "Matilda" us agradarà també "Les bruixes".

    ResponElimina